Ulissipo

Krakowianka jest tymczasowo w Lizbonie. Precyzyjniej – 20 kilometrów od centrum.

Narzekałam, durna, na początku, na pracę, a zapomniałam chyba napisać, że już po kilku dniach ją polubiłam – bo jest ciekawa, mam super kolegów i świetną szefową. A jak się okazało, że jadę na delegację do Portugalii – no cóż… Odwołuję wszystko, jestem szczęśliwą korpomyszą!

Tutaj – dwa tygodnie, potem, o ironio, miesiąc w Krakowie. Cieszę się jednak, czeka mnie sporo atrakcji i spotkań.

Na razie jednak – tutaj. Portugalia moja wyśniona, od czasu, kiedy osiem lat temu zaczęłam się uczyć portugalskiego, a potem nawet przez rok studiowałam filologię portugalską. Historia, literatura, zabytki – teraz to wszystko w końcu widzę i czuję.

Spędziłam dziś cały dzień w Lizbonie, starając się zobaczyć jak najwięcej – jeden dzień to bardzo mało, nawet w niewielkim mieście. Ze łzami radości patrzyłam na Tag z Alfamy, błądziłam po schodach w Bairro Alto, wdrapałam się na wzgórze w Belem i patrzyłam na ocean… Praga piękniejsza, ale Lizbona jest intrygująca i wiem, że chcę tu wracać.

W trakcie zwiedzania śpiewałam sobie w głowie piosenki Madredeus, doceniając ich piękno i wierne, nieidealizowane spojrzenie na miasto. Bo oczywiście – Lizbona moich marzeń była inna, ale takie miasto chyba nie istnieje…

Czy chciałabym tu zamieszkać? Stać się Krakowianką w Lizbonie? Nie wiem – ale jest tu pięknie (i ciepło – tu Kafka utopiłby się w Tagu, nie w deszczu).

A delegacja jako taka przebiega pomyślnie, tak gwoli wyjaśnienia i coraz bardziej lubię to, co robię.P1040743

This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

