Puzzle room

Od kiedy dowiedziałam się, że gry escape the room istnieją w wersji analogowej, moim gorącym marzeniem stała się wizyta w takim miejscu. Okazja trafiła się jakiś czas temu, znajomi koleżanki poszukiwali czwartej osoby do teamu, koleżanka poprosiła mnie i tak oto, w piątkowy wieczór stałam przed bramą prowadzącą do sutereny jednej z kamienic na Bubency. O tu: http://www.puzzleroom.cz/.

Właścicielka wprowadziła nas w atmosferę XVI wieku, opowiadając historię o Golemie i o jego twórcy, rabinie Lowe. A potem wpuściła do pokoju, którego drzwi pilnował właśnie Golem. Mieliśmy godzinę na znalezienie shamsu, ukrytego gdzieś w pokoju, włożenie go do Golema i wyjście z pokoju. Spędziliśmy 52 minuty, podnosząc dywany, wertując księgi, dokładnie oglądając globus, otwierając skrzynki i znajdując tajemne przejścia.

Pobiliśmy, jak na razie, rekord – największą satysfakcję dała mi jednak sama gra. Wyszłam zrelaksowana jak nigdy i jeszcze następnego dnia byłam pełna energii i radości. Gra wciąga tak, że zapomina się o całym świecie – człowiek skupia się tylko na powiązaniu ze sobą różnych elementów i odnalezieniu tego, co brakuje. Całkowite wyłączenie mózgu na wszystkie problemy tzw. realnego życia jest zbawienne – polecam gorąco. Mnie samej przydałby się kolejny seans, wiadomo, ekspackie życie czasem przytłacza.

W Pradze istnieje pięć takich pokojów, mam zamiar odwiedzić wszystkie. W Budapeszcie (pomysł podobno jest węgierski) – jest ich pięćdziesiąt. Zaczynają powstawać też w Polsce – większość nadaje się także dla rodzin z dziećmi, na teambuldingi, assessment centers i co tyko zechcieć zawodowo i prywatnie.

Jeszcze raz gorąco polecam – wielbicielom Crimson Room i nie tylko.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

